door Edwin Best | 20 april 2024 | CRM, Customer Experience, Transformation customer centric business
Gratis interactief webinar “Succesvol huwelijk tussen CRM & CX. 8 mei 14:00 CET. Dit webinar behandelt de volgende twee onderwerpen. Onderwerp 1, het strategie- en cultuur onderdeel; Elke succesvolle klantgerichte onderneming is georganiseerd in 1) EX en 2)...
door Edwin Best | 3 april 2024 | CRM, Customer experience, Klantgericht Ondernemen, Transformation customer centric business
Ik ben een groot voorstander van CRM als een – onafscheidelijk – middel voor het doel, de business & CX-uitdaging; Verbeterde CX en EX. Het oplossen van customer facing gerelateerde pijnpunten op. Bijvoorbeeld het doorbreken van het silo-denken door de...
door Edwin Best | 14 maart 2024 | Customer experience, Customer Relations Management (CRM), Geen onderdeel van een categorie
De verwachtingen van klanten over hun merkervaringen tijdens de klantreis zijn in 2024 onderhevig aan verschillende veranderingen; Waaronder veranderingen in de Voice of the Customer (VoC), de volgende stappen op het gebied van personalisatie en emotionele AI. Het...
door Edwin Best | 17 november 2023 | CRM Pakketselectie, Customer experience, Geen onderdeel van een categorie, Klantgericht Ondernemen
Maak de inzet van technologie, CRM en CX tooling, strategisch met De Gouden Cirkel van CRM en CX tooling. Technologie vormt een onlosmakelijk middel voor het – strategische – doel: Effectief en Efficiënt Klantgestuurd opereren. Met CRM en CX tooling het...
door Edwin Best | 16 mei 2023 | CRM, Customer Experience
In het jaar 2023 blijven de volgende thema’s de norm: agility, artificial intelligence, data gedreven werken en nieuw leiderschap & empowerment van – hybride werkende – teams. Thema’s die gedreven worden door de actuele geopolitieke, economische...
door Edwin Best | 21 april 2023 | CRM, Customer Experience, Klantgericht Ondernemen
Silo solving must be an important part of the CX strategy! What customer wants: “get “their jobs done”, they don’t care how an organization is organized. They want a seamless – brand – experience across all touchpoints, without any hassle. But..Organizations are...
door Edwin Best | 1 juni 2022 | CRM, Customer Experience, Klantgericht Ondernemen
Veel organisaties zijn georganiseerd in “silo’s”. Afdelingen als marketing, productie, sales en service met ieder een eigen – “verticale” – besturing en KPI’s. Dit model zorgt vandaag de dag, onder invloed van de hedendaagse ontwikkelingen, bij veel...
door Edwin Best | 11 april 2022 | Customer experience, Customer Relations Management (CRM)
April 1st 2022, the moment of celebrating my 12.5 years as an entrepreneur in the CRM & Cx business. Moments of reflection, looking back and looking forward of my personal-professional CRM & Cx consultant journey. The idea arose for a global Cx moment of...
door Edwin Best | 6 april 2022 | CRM, Customer experience, Geen onderdeel van een categorie, Klantgericht Ondernemen, Transformation customer centric business
April 1st 2022, the moment of celebrating my 12.5 years as an entrepreneur in the CRM & Cx business. Moments of reflection, looking back and looking forward of my personal-professional CRM & Cx consultant journey. The idea arose for a global Cx moment of...
door Edwin Best | 25 januari 2022 | CRM, Customer experience, Klantgericht Ondernemen, Transformation customer centric business
In the year 2022 the following themes will continue to become the norm: agility, artificial intelligence, new leadership & empowerment of – remote working – employees and data-driven decision making. Driven by the redefined services expectations,...
door Edwin Best | 28 augustus 2021 | CRM, CRM Pakketselectie, Customer experience, Geen onderdeel van een categorie, Klantgericht Ondernemen
Het korte antwoord luidt Ja, dit is lastig. Terwijl met succesvol klantgericht ondernemen onderscheidend en duurzaam te ondernemen is. Met onderaan de streep verbeteringen in de bottom line; Als korte termijn baten efficiency (door pain points in de klantreizen...
door Edwin Best | 4 juni 2021 | CRM, CRM Pakketselectie, Customer experience, Uitgelicht CRM oplossing
Het CRM-landschap verandert in hoog tempo. Best of breed oplossingen (gespecialiseerd in een bepaalde functie) transformeren naar best of suite oplossingen (in een suite alle CRM-functionaliteiten). Neem HubSpot. HubSpot transformeerde in de afgelopen jaren van een...
door Edwin Best | 3 mei 2021 | CRM, Customer experience, Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Geachte lezer, De 1e update van 2021 met de volgende onderwerpen: CRM, CX & klantgericht ondernemen trends en ontwikkelingen 2021 Succesvol klantgericht ondernemen. Waar CRM stopt en Customer experience verder gaat De 6 pijlers van Customer experience Veel...
door Edwin Best | 3 mei 2021 | CRM, Customer experience, Geen onderdeel van een categorie, Klantgericht Ondernemen
Traditiegetrouw de trends en ontwikkelingen op het vlak van CRM, Cx en klantgericht ondernemen voor 2021. Gedreven door Covid zullen Agility, AI, Digitalisering, Empowerment van medewerkers en Data driven werken verder de norm worden in 2021. Hiermee zullen de...
door Edwin Best | 25 november 2020 | Customer experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Met succes je business doelstellingen behalen – omzet, retentie, efficiency – door onderscheidend klantgericht te ondernemen. Onderscheidend klantgericht ondernemen start met een klant strategie. Actuele klant strategieën zijn CRM en Customer experience....
door Edwin Best | 15 oktober 2020 | Customer experience, Klantgericht Ondernemen
Met Customer experience (Cx) succesvol onderscheidend klantgericht ondernemen. De invoering en doorvoering van Cx is complex. Wat zijn nu de pijlers van een succesvolle Cx aanpak? En wat zijn per pijler de belangrijkste aandachtsgebieden? Wat zijn de do’s en don’ts?...
door Edwin Best | 31 juli 2020 | Customer experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Geachte lezer, De 2e update van 2020 met de volgende onderwerpen: mijn nieuwe branding en huisstijl successful CRM & Cx Strategies and Organisational Behaviour Management 5 CRM Trends for 2020: Simpler, stronger, smarter Gulf Customer Experience Awards 2020...
door Edwin Best | 3 juni 2020 | CRM, Customer experience, Geen onderdeel van een categorie, Transformation customer centric business
Article March 2020 in magazine Cx world. This article is co-authored by Edwin Best and Joost Kerkhofs, an entrepreneur and author specialising in Organisational Behavior Management (OBM), and the co-founder of OBM Dynamics, which offers globally recognised...
door Edwin Best | 15 mei 2020 | CRM, Customer experience
What are the CRM trends on the minds of customer relationship management users as they look to 2020? SAP’s Marjolein de Wit – Customer Experience solution expert and guest blogger on this site – is looking at 5 trends that SAP is currently seeing in the market. #1:...
door Edwin Best | 2 mei 2020 | Customer experience, Transformation customer centric business
The Gulf Customer Experience Awards enables businesses across the Gulf to compete for the ultimate accolade in the world of Customer experience. I have the honour being a member and chair of the jury. Every year I am touched off the inspiring story’s from the...
door Edwin Best | 5 januari 2020 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Traditiegetrouw, klantgericht ondernemen ‘anno’. Anno 2020 staat bij menige onderneming klantgericht ondernemen bovenaan de agenda. Wat zijn de CRM & Customer experience trends voor dit jaar? Wat zijn de actuele organisatieontwikkelingen? Op welke...
door Edwin Best | 15 oktober 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Marketing automation, Nieuwsbrieven
Beste lezer, de derde update van 2019 met de volgende onderwerpen; alles over mijn management boek ‘Succesvol klantgericht ondernemen’, succesvoller ondernemen dankzij een meertalig CRM, update technologie. Veel inspiratie!Lees snel verder Succesvol...
door Edwin Best | 8 oktober 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Persberichten
Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem – vaak leidend in plaats van...
door Edwin Best | 30 september 2019 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Op 26 september was het de Europese Dag van de Talen. Je zult je nu afvragen: ‘wat heeft dit met CRM te maken’. Eigenlijk heel veel. We begrijpen elkaar namelijk dankzij taal, ook al spreken we niet allemaal dezelfde taal. Diversiteit aan talen doet commerciële...
door Edwin Best | 9 augustus 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
EdwinBest.nl verzorgt masterclass succesvol klantgericht ondernemen op basis van open inschrijving en op basis van incompany. Waarvoor te kiezen? In deze blog alles op een rijtje. Voordelen masterclass klantgericht ondernemen op basis van incompany: lagere kosten per...
door Edwin Best | 29 juli 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Beste lezer, De tweede update van 2019 met de volgende onderwerpen: het huwelijk tussen AVG en CRM – hoe gaat het met ze? update SugarCRM, stand van zaken met kunstmatige intelligentie en marketing automation. mijn eigen management boek ‘Succesvol...
door Edwin Best | 27 juli 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Marketing automation, SugarCRM diensten en informatie
CRM oplossingen bieden in essentie oplossingen voor het geheel van verkoop automatisering, service automatisering en marketing automatisering. Belangrijke ontwikkelingen zijn de customer journey, kunstmatige intelligentie en marketing automation. Wat zijn de...
door Edwin Best | 26 juli 2019 | Customer Relations Management (CRM)
Belangrijke ontwikkelingen met CRM systemen zijn kunstmatige intelligentie en marketing automation. Wat is de strategie van SugarCRM met kunstmatige intelligentie en marketing automation? In deze post beschrijf ik de strategie van SugarCRM op het vlak van kunstmatige...
door Edwin Best | 15 juli 2019 | Customer Relations Management (CRM), Privacy wetgeving en GDPR
Wie AVG en CRM ziet als twee met elkaar verbonden echtgenoten die komt tot de verrassende conclusie dat zij een uitdagend huwelijk hebben. De een, genaamd CRM, wil zo veel mogelijk alles van iedereen weten. De ander, AVG, geeft aan dat je niet zomaar je neus in...
door Edwin Best | 28 april 2019 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Geachte lezer, De eerste update van 2019. Als onderwerpen: Klantgericht ondernemen anno 2019, wat zijn de laatste ontwikkelingen. Met je eigen mix van CRM & Customer Experience succesvol klantgericht ondernemen. The International Customer Experience Awards 2019....
door Edwin Best | 27 april 2019 | Bachelor CRM Leergang, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Ook dit jaar doet The International Customer Experience Awards Nederland aan. The Best CRM is trots dat ze wederom gevraagd is om toe te treden tot de jury! The International Customer Experience Awards is een initiatief wat ik van harte toejuich en ondersteun. Immers,...
door Edwin Best | 19 april 2019 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Ontwikkelingen De klant, zowel B2C als B2B, verwacht vandaag de dag een combinatie van een product of dienst mét een (merk)beleving. In veel sectoren zijn goede producten en diensten niet meer onderscheidend, die kan je overal kopen. De klantbeleving wordt steeds...
door Edwin Best | 15 februari 2019 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Traditiegetrouw, klantgericht ondernemen anno 2019. Wat zijn de CRM & Customer Experience trends voor dit jaar? Wat zijn de actuele organisatieontwikkelingen? Op welke wijze anno 2019 succesvol klantgericht ondernemen? Lees snel verder! Leeswijzer Inleiding,...
door Edwin Best | 8 december 2018 | Customer Relations Management (CRM), Uitgelicht CRM oplossing
CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt; op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en big data & social media. Vanuit eindgebruikers perspectief zijn de ontwikkelingen op het vlak van de user interface van...
door Edwin Best | 8 december 2018 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
De vierde CRM update van dit jaar met in de deze update: Klantgericht ondernemen. Verleden, heden en toekomst. 10 takeaways van the international customer experience awards 2018. Categorie uitgelicht CRM en marketing automation platforms. Herfst release Microsoft CRM...
door Edwin Best | 26 november 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
20 november 2018 deed de International Customer Experience Awards 2018 Nederland aan. Een spannende dag! Welke bedrijven en professionals mochten aan het einde van de dag met de prestigieuze Customer Experience (Cx) award(s) op zak naar huis? Er werd gestreden in...
door Edwin Best | 1 oktober 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Dit jaar doet The International Customer Experience Awards Nederland aan. The Best CRM is trots dat ze gevraagd is om toe te treden tot de juryleden. The International Customer Experience Awards is een initiatief wat The Best CRM van harte toejuicht en ondersteunt....
door Edwin Best | 28 september 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
1 oktober 2019 bestaat The Best CRM 10 jaar. Ik breng dan mijn eerste CRM management boek uit! Boek succesvol klantgericht ondernemen >> De basis voor dit boek wordt gevormd door mijn opgedane CRM ervaringen. In deze post neem ik je in vogelvlucht mee met 25 jaar...
door Edwin Best | 29 juli 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Marketing automation, Nieuwsbrieven
Beste lezer, De derde CRM update van dit jaar. In deze update: 6 tips voor succesvol klantgericht ondernemen. CRM & marketing automation, verschillende oplossingen vergeleken. Uitgelicht, marketing automation platform Spike. Eigen boek succesvol klantgericht...
door Edwin Best | 20 juli 2018 | Customer Relations Management (CRM), Marketing automation
Recent heb ik voor een klant de selectie (openbare aanbesteding) van een marketing automation platform verzorgd. Hier is Measuremail als winnaar uit de bus gekomen. Als volgende fase van het project heb ik, met heel veel plezier, de invoering van Measuremail begeleid....
door Edwin Best | 15 juni 2018 | Bachelor CRM Leergang, CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
Klantgericht ondernemen? Met alleen het product, dienst of service maak je vandaag de dag niet langer het onderscheid. Een optimale klantbeleving is daarentegen cruciaal voor de continuïteit. Dit staat dan ook bij veel organisaties hoog op de agenda. Hoe pak je dat nu...
door Edwin Best | 4 mei 2018 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Marketing automation
Voor een succesvolle invoering van marketing automation is zowel de juiste technologie als samenwerking onontbeerlijk. Samenwerking? Vanuit oudsher zijn organisaties georganiseerd in zuilen: marketing, verkoop, productie en service. Gedreven door customer experience...
door Edwin Best | 4 april 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Privacy wetgeving en GDPR
In deze post een praktische verhandeling op welke wijze de klantreis te relateren aan de bedrijfsvoering met een op AVG / GDPR gebaseerde datahuishouding. Afbeelding: The Best CRM Customer / Buyer journey en AVG datahuishouding Leeswijzer: De klantreis met haar...
door Edwin Best | 21 januari 2018 | Customer Relations Management (CRM)
In de post “CRM 2018. Waar AI en het menszijn samenkomen>>” ga ik in op CRM anno 2018. In deze post beschrijf ik de verschuiving van de productie economie via de service economie naar de belevenis economie. Een belevenis economie waarbij klantgericht...
door Edwin Best | 10 januari 2018 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Traditiegetrouw, “CRM anno”. Met de verschuiving van productie economie via de service economie naar de belevenis economie is anno 2018 klantgericht ondernemen actueler dan ooit. In de belevenis economie is het product of dienst niet onderscheidend, maar de...
door Edwin Best | 29 november 2017 | Nieuwsbrieven
Geachte lezer, Het jaar is weer voorbij gevlogen! De laatste CRM update van dit jaar. Met in deze update: Is uw organisatie klaar voor de nieuwe privacy wetgeving? In de rubriek Uitgelicht, Teamleader CRM. Met Omnichannel CRM succesvol ondernemen. Alvast fijne...
door Edwin Best | 26 november 2017 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM)
Een CRM systeem en strategie voor klantgericht ondernemen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM visie & strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak...
door Edwin Best | 12 november 2017 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
Een excellente klantbelevenis is de sleutel voor succesvol ondernemen, B2C als B2B. Het fundament, het bieden van een optimale serviceverlening ongeacht het gekozen kanaal. Met Omnichannel CRM worden alle betrokken – online als offline – kanalen met elkaar...
door Edwin Best | 18 augustus 2017 | Customer Relations Management (CRM), Privacy wetgeving en GDPR
Veel organisaties maken gebruik van email marketing. Zeker in de combinatie met een CRM strategie is dit een effectieve en efficiënte manier om online te verbinden met relaties. Aan E-mail marketing zijn sinds lange tijd strikte regels verbonden op het vlak van...
door Edwin Best | 28 juni 2017 | Bachelor CRM Leergang, CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Customer Relationship Management (CRM) is een waardestrategie. Voor de vertaling van een strategie in een succesvolle operatie is verandering benodigd. Verandering voor de adoptie van de nieuwe strategie, processen en systemen. Voor een succesvolle invoering van CRM,...
door Edwin Best | 28 juni 2017 | Nieuwsbrieven
Geachte lezer, De laatste CRM update voor de zomervakantie. Met in deze update: Het CRM Groeimodel. Van CRM via Customer Experience naar Customer Centric. De Gouden CRM Driehoek. De 4 te nemen hordes voor succesvol CRM. In de rubriek uitgelicht, ZohoCRM. Lees snel...
door Edwin Best | 26 juni 2017 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
We leven in een complexe, snel veranderende, wereld met hoge klantverwachtingen. Voldeed Customer Relation Management in het verleden als strategie om klanten te binden en te boeien, vandaag de dag is meer en meer “Customer Experience” het credo. Zowel voor B2C als...
door Edwin Best | 17 maart 2017 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Geachte lezer, 2017? Volgens analisten zet het economisch herstel door, de internationale omgeving blijft echter onzeker. Hoe gaat het nieuwe kabinet eruit zien, wat worden de speerpunten in het regeringsbeleid? Een ding is zeker, CRM & klantgericht ondernemen is...
door Edwin Best | 10 maart 2017 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Uitgelicht CRM oplossing
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 18 januari 2017 | Customer Relations Management (CRM), Interim CRM
Veel CRM partijen maken voor de implementatie van een CRM oplossing gebruik van Agile / Scrum. Wat is nu Agile, wat is Scrum? Wanneer en waarom is Agile Scrum in relatie tot CRM goed inzetbaar en wanneer niet? Waar op te letten? Leeswijzer: Introductie Agile Scrum....
door Edwin Best | 4 januari 2017 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Het lijkt elk jaar beter te gaan met het klantgericht ondernemen. Tegelijkertijd stijgen onze verwachtingen als klant, B2B als B2C. De lat om aan de klantverwachting te (blijven) voldoen c.q. te overtreffen komt steeds hoger te liggen. Dit in een wereld die snel...
door Edwin Best | 12 december 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Geachte lezer, Het (schrikkel)jaar 2016 loopt alweer bijna ten einde. Een jaar waarin er weer veel gebeurd is. Ook op het vlak van CRM & klantgericht ondernemen. CRM is en blijft actueel. Aan de ene kant zien we groeiende eisen van klanten en veranderingen in de...
door Edwin Best | 23 november 2016 | Customer Relations Management (CRM)
Op de mat bij 80.000 managers: de special ‘Financieel Gezond’ als bijlage bij het Management Team van 18 november. Link naar deze bijlage (kennisplatform Mijn Zakengids) Mijn artikel – CRM en financieel gezond – tref je aan op bladzijde 8. Link als...
door Edwin Best | 17 november 2016 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Wat zijn de ontwikkelingen in de maakindustrie en wat is de relatie met CRM & klantgericht ondernemen? Op welke wijze is CRM in te zetten als antwoord op al deze ontwikkelingen? Lees snel verder! Leeswijzer CRM voor de Maakindustrie Enkele branche ontwikkelingen...
door Edwin Best | 13 november 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag
De Food & Drinks industrie staat voor grote ontwikkelingen. Wat zijn de ontwikkelingen en wat is de relatie met CRM & klantgericht ondernemen? Op welke wijze is CRM in te zetten als antwoord op al deze ontwikkelingen? Lees snel verder! Leeswijzer CRM voor de...
door Edwin Best | 4 november 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
De autobranche staat voor grote veranderingen. Wat is de relatie met CRM en klantgericht ondernemen? Op welke wijze is CRM in te zetten als antwoord op al deze veranderingen? Leeswijzer CRM voor de autobranche Veranderingen in de branche. De klant centraal stellen,...
door Edwin Best | 28 oktober 2016 | CRM Pakketselectie, Uitgelicht CRM oplossing
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 5 oktober 2016 | CRM Pakketselectie, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
Customer Relationship Management (CRM) is actueler dan ooit. De klant stelt vandaag de dag hoge eisen aan een bedrijf of instelling. Worden de klant verwachtingen niet waar gemaakt, dan stroomt de klant weer uit. De consequenties van een uitstromende klant zijn groot,...
door Edwin Best | 23 september 2016 | Customer Relations Management (CRM)
Geachte lezer, Inmiddels ligt de zomervakantie alweer achter ons en zijn we weer volop aan de slag. Ter inspiratie, “CRM Update september 2016”. Met in deze update: 7 gouden tips voor succesvol CRM. Webcast succesvol CRM. In de rubriek uitgelicht,...
door Edwin Best | 25 augustus 2016 | Bachelor CRM Leergang, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
door Edwin Best | 30 juli 2016 | Bachelor CRM Leergang, Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
De Customer Centric DNA Awards laat zien welke bedrijven klantgerichtheid het meest succesvol weten door te voeren. Centraal staan de daadwerkelijke klantervaringen gedurende de totale klantreis, fysiek als digitaal. Ook deze awards laten overduidelijk zien dat het...
door Edwin Best | 29 juni 2016 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Uitgelicht CRM oplossing
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 18 mei 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
De invoering van een Customer Relation Management-oplossing (CRM) brengt niet altijd het gewenste resultaat. Afhankelijk van het onderzoek en de branche, 40% van de CRM projecten is succesvol. Dit lijkt op het eerste gezicht wellicht een laag percentage, maar CRM is...
door Edwin Best | 18 mei 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
In deze post deel 2 in de reeks ”CRM metrics voor een succesvolle CRM invoering>>”. In deze post wordt de “gedragscomponent” beschouwd. Leeswijzer: Wat is de CRM gedragscomponent. Met Organizational Behavior Management gedrag meetbaar maken en hierop sturen. CRM...
door Edwin Best | 18 mei 2016 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Deel 3 in de reeks ”Succesvolle invoering van CRM op basis van CRM metrics>>”. In deze post worden de “CRM Business metrics” beschouwd. Reeks: Deel 1 gaat in op het cultuuraspect als randvoorwaarde voor een succesvolle CRM invoering met de ins en outs van CRM...
door Edwin Best | 18 mei 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Nieuwsbrieven
The Best CRM® Update mei 2016 Geachte lezer, Ter inspiratie, CRM Update mei 2016. Met in deze update: CRM anno 2016. CRM Metrics, CRM Business & Gedrags KPI’s. In de rubriek uitgelicht, Oracle CRM. Lees snel verder! Met enthousiaste groet, Edwin J. Best RB...
door Edwin Best | 16 maart 2016 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Uitgelicht CRM oplossing
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 27 januari 2016 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Traditie getrouw, CRM anno 2016. Zeker, het lijkt elk jaar beter te gaan met de klantgerichtheid. Maar gelijkertijd gaat er ook nog van alles mis. Sjoemelsoftware, niet de klant maar groei “whatever it takes” staat centraal. De schandalen in de financiële sector, niet...
door Edwin Best | 27 november 2015 | Nieuwsbrieven
Geachte lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! Alweer de laatste CRM update van 2015. Met in deze update, veel nieuws over klantgericht ondernemen: Customer Experience voor B2B. Online CRM, online succes! Verder kan je in deze update...
door Edwin Best | 24 november 2015 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen
Klantervaring staat steeds vaker hoog op de agenda binnen business-to-business (B2B) organisaties. Terecht, customer experience drijft loyaliteit met zakelijke klanten. En loyaliteit drijft weer de essentie van CRM: het aangaan van – wederzijds – lange...
door Edwin Best | 9 november 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Microsoft Dynamics CRM, Uitgelicht CRM oplossing
CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt; op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en big data & social media. Vanuit eindgebruikers perspectief zijn de ontwikkelingen op het vlak van de user interface van...
door Edwin Best | 1 september 2015 | Customer Relations Management (CRM)
Online CRM wordt nog beperkt toegepast in het bedrijfsleven. Dit terwijl het een fantastische tool is om efficiënt en effectief online leads te genereren. In dit artikel gaat gastblogger Frank Husmann in op wat online CRM is en biedt een concrete tool om hier direct...
door Edwin Best | 15 mei 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM, Zoho CRM, Zoho CRM voor voor klein zakelijke dienstverleners
Geachte lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! In deze update, veel nieuws over klantgericht ondernemen anno 2015: in een post worden 7 tips uiteengezet om vandaag de dag effectief en efficient klantgericht te ondernemen. Ronald...
door Edwin Best | 12 mei 2015 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Trainingsbureau CRM
De markt voor private trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Dan zijn er ontwikkelingen in het aanbod en vormen van trainen en opleiden. Met al deze hectiek, de klant centraal...
door Edwin Best | 7 mei 2015 | Customer Relations Management (CRM), Interim CRM, Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Post “verrassende verbindingen” van gastblogger Ronald Schouten. Een persoonlijke kijk en visie om met persoonlijk leiderschap klantgericht gedrag te realiseren. V.V.V.: Verleiden, Verrassen en Verbinding. Al jaren verwonder ik mij over de vele...
door Edwin Best | 17 april 2015 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 16 april 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Zoho CRM, Zoho CRM voor voor klein zakelijke dienstverleners
Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel. CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface,...
door Edwin Best | 8 april 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
De economie klimt uit het dal, investeringen nemen weer toe. De ontwikkelingen met het Internet & Social Media gaan razend snel. Klanten zijn vandaag de dag bewust en kritisch. Op welke wijze we de klant vandaag de dag bedienen hangt meer af van de context, dan...
door Edwin Best | 25 maart 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven
Nieuwegein, 25 maart 2015 Beste lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! Klanten hebben anno 2015 een significant hogere klantverwachting dan een paar jaar geleden, maar veel bedrijven en instellingen kunnen deze verwachting niet...
door Edwin Best | 24 maart 2015 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
U bent op zoek naar een CRM oplossing. Maar, er zijn nogal wat CRM systemen te koop. Hoe hier nu een keuze in te maken? Wat is de bijdrage van een CRM oplossing, voor welke processen? Zijn met een CRM oplossing uw klanten beter te bedienen? Staan alle neuzen dezelfde...
door Edwin Best | 4 maart 2015 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Een customer journey is een, aan een klantproces gekoppelde, reis van een klant. Deze reis verloopt via de gerelateerde fysieke en of digitale klant contactmomenten: de touchpoints. De optimalisatie van de diverse klantreizen en haar touchpoints is een belangrijk...
door Edwin Best | 4 maart 2015 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
In deze post behandel ik customer touchpoints en de optimalisatie daarvan. In deel 1 zijn de customer journeys en buyer journeys beschouwd. Het optimaliseren van touchpoints kan, afhankelijk van de omvang en complexiteit van de onderneming of instelling, een –...
door Edwin Best | 28 januari 2015 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
RTL Z doet periodiek onderzoek naar wat er leeft bij ondernemers in Nederland. Uit een recent onderzoek, eind 2014, bleek een topic top of mind te zijn: klantgericht ondernemen anno 2015. RTL Z heeft besloten om hier een uitzending aan te gaan wijden. Edwin Best is...
door Edwin Best | 28 januari 2015 | Customer Relations Management (CRM), Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Nieuwe prijzen SugarCRM Professional Edition, prijsverhoging met $ 5 van $ 35 tot $ 40 / gebruiker / maand. Sugar Enterprise Edition, prijsverhoging met $ 5 van $ 60 tot $ 65 / gebruiker / maand. Ook met deze prijsstijging, biedt SugarCRM nog steeds de meest...
door Edwin Best | 28 januari 2015 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Nieuwsbrieven, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
The Best CRM® Update januari 2015 Geachte lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! Klanten hebben anno 2015 een significant hogere klantverwachting dan een paar jaar geleden, maar veel bedrijven en instellingen kunnen deze verwachting...
door Edwin Best | 20 januari 2015 | Customer Experience, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
De klant is vandaag de dag kritischer dan ooit en de verwachting van klanten is sterk toegenomen. Wat nog niet zo lang geleden onderscheidende zaken waren als een goede dienstverlening en service, zijn vandaag de dag slechts “hygiëne factoren”. Klanten eisen meer en...
door Edwin Best | 5 januari 2015 | Customer Relations Management (CRM), SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Sinds de komst van SugarCRM release 7.2 (2014), is het enige tijd stil geweest aan het SugarCRM “release front”. Zelf denk ik dat de overgang van versie 6 naar 7 Sugar meer tijd heeft gekost dan was ingeschat. Afijn, de hoogste tijd voor een release offensief! Eind...
door Edwin Best | 31 oktober 2014 | Customer Relations Management (CRM)
Post van gastblogger Rob Berting. Rob is een ervaren commercieel manager die in bijna 30 jaar, nationaal als internationaal, heeft bewezen bij bedrijven als Exact, Logica en Dun & Bradstreet dat oprechte interesse in de interne (medewerkers) en externe klant zich...
door Edwin Best | 29 augustus 2014 | Customer Relations Management (CRM), Interim CRM, Klantgericht Ondernemen, Nieuwsbrieven, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
The Best CRM® Update september 2014 Geachte lezer,Noteer vast in je agenda, donderdag 18 september CRM in one day. Meer informatie in deze update.The Best CRM® is dit jaar 5 jaar geworden, samenvatting van 5 jaar CRM.Lang gezocht, maar gevonden: een fraaie CRM...
door Edwin Best | 26 augustus 2014 | Customer Relations Management (CRM), Interim CRM, Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Vanuit 20 jaar Customer Relationship Management (CRM) ervaring als werknemer, ben ik in 2009 zelfstandig CRM professional geworden en gestart met The Best CRM®. Anno 2014 is The Best CRM alweer 5 jaar actief met CRM advies & CRM projecten. In de afgelopen 5 jaar...
door Edwin Best | 23 augustus 2014 | Customer Relations Management (CRM), Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Wilt u voordat u de telefoon opneemt in uw scherm zien welk contactpersoon er belt, van welk bedrijf en wat de laatste bel notitie is die u of collega heeft gemaakt? Wilt u niet meer eindeloos zelf telefoonnummers intoetsen maar gebruik maken van een simpele...
door Edwin Best | 18 augustus 2014 | Customer Relations Management (CRM)
In de serie best sector practises, in deze post “CRM voor onderwijs instellingen.” Customer Relationship Managment (CRM) en het onderwijs? Typische CRM processen voor het onderwijs zijn: instroom van de potentiële student. het stage & afstuderen...
door Edwin Best | 13 juli 2014 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
In één studiedag bijgepraat worden over de laatste strategieën, praktijkervaringen en trends op het gebied van klantstrategie, klantrelaties en klantcontact? Kom donderdag 18 september 2014 naar de studiedag Klantgericht Management, CRM & Customer Experience in 1...
door Edwin Best | 23 mei 2014 | Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
SugarCRM 7.2.0 is nu beschikbaar voor zowel on-demand (SugarCRM-hosted SaaS) als voor on-site implementaties. Als belangrijkste noviteit, de Dun & Bradstreet Connector waarover meer in deze release notes. D & B Connector. D & B voor SugarCRM geeft...
door Edwin Best | 4 mei 2014 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Nieuwsbrieven, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
The Best CRM Update mei 2014 Beste lezer,Sales automation & marketing automation zijn de belangrijkste onderdelen van een CRM oplossing. Wat is het, hoe passen we dit toe? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Hoe vertalen we dit concreet in een CRM oplossing?...
door Edwin Best | 14 april 2014 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Interim CRM, Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Moderne CRM systemen als Oracle Cx, SugarCRM, Microsoft Dynamics CRM, SalesForce evolueren van klant informatiesystemen tot klant kennismanagement systemen. We “voeden” CRM systemen met alle mogelijke informatie. Van oudsher op basis wat handmatig wordt ingevoerd als...
door Edwin Best | 9 april 2014 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Van oudsher zijn CRM vendors sterk in Sales Force Automation en Service Automation maar minder sterk in Marketing Automation: zeker, de meer traditionele marketing processen – als het voeren van (web, print, email) campagnes – zijn uitstekend te voeren met...
door Edwin Best | 7 april 2014 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM
Het verkoopproces en salesmethodieken zijn twee verschillende zaken! Deze twee zaken worden dan ook op een andere wijze in een Customer Relationship Management (CRM) systeem vertaald. Het verkoopproces? De uiteindelijke inrichting van de processen, welke functies...
door Edwin Best | 2 april 2014 | Customer Relations Management (CRM)
Wanneer SugarCRM professional en wanneer SuiteCRM voor best practice Reclameburo CRM? Best practise reclamebureau CRM. De best practise reclamebureau CRM is specifiek ontwikkeld voor & afgestemd op reclame-, communicatie- bureaus en tekstschrijvers. Deze is...
door Edwin Best | 5 maart 2014 | Customer Relations Management (CRM)
Het MKB Ondernemerscongres van 6 maart 2014 Verbeelding brengt je verder, als ondernemer maar ook als congresdeelnemer. Want uw verbeelding bepaalt uw route, bestemming en voertuig. Laat voorrekenen of uw businessplan haalbaar is, word op ideeën gebracht voor...
door Edwin Best | 24 februari 2014 | Nieuwsbrieven
The Best CRM Update februari 2014 Geacht lezer, 2014, een aantrekkende economie of een nieuwe werkelijkheid? Waar staan we voor en waar kiezen we voor. CRM als waarde strategie om efficiënt & effectief klantgestuurd te ondernemen?In deze update gaan we in op...
door Edwin Best | 23 februari 2014 | CRM Pakketselectie, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Microsoft Dynamics CRM, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Met een Customer Relationship Management (CRM) als waarde strategie effectief & efficiënt klantgericht ondernemen. CRM bestaat in de basis uit een CRM visie & strategie en de technologie: de CRM software voor het voeren van de klantprocessen en het centraal...
door Edwin Best | 4 februari 2014 | Customer Relations Management (CRM), Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM, Uitgelicht CRM oplossing
CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en sociale media. Deze ontwikkelingen lopen parallel met de opmars van respectievelijk het gebruik van smartphones, tablets en...
door Edwin Best | 4 februari 2014 | Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
SugarCRM Professional Editie 7.1.5 is nu beschikbaar voor zowel On Demand gebruik als voor bestaande Sugar 6.7 gebruikers om over te gaan op versie 7: in Q1 wordt er een aanvang gemaakt om bestaande On demand klanten op te gaan waarderen naar versie 7.1.5....
door Edwin Best | 16 januari 2014 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Onder invloed van de razendsnelle ontwikkelingen met het Internet & Social Media als de nieuwe economische werkelijkheid, zijn klanten anno 2014 bewust en kritisch. Op welke wijze we de klant vandaag de dag bedienen hangt dan ook meer af van de context dan...
door Edwin Best | 21 november 2013 | Customer Relations Management (CRM), SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
Doe email in de ban en blijf gelijkertijd werken met je favoriete email & agenda programma gekoppeld met SugarCRM. Dat klinkt tegenstrijdig, of toch niet? Lees snel verder! Email als middel, geen doel! Ik schreef het al eerder. – post doe email in de ban-...
door Edwin Best | 19 oktober 2013 | Customer Relations Management (CRM)
Waardestrategie CRM en klantgestuurd ondernemen. Maar hoe meten we de mate van klantgerichtheid. Met de Net Promoter Score (NPS)? Wat is dan NPS? NPS als onderdeel van de CRM waarde strategie Het begrip “Customer” als “klantwaarde” is in de afgelopen jaren sterk...
door Edwin Best | 24 september 2013 | Customer Relations Management (CRM)
Er zijn diverse waarde strategieën. Onderstaand een korte opsomming van de meest gangbare. Lean? Lean is een filosofie en vooral manier van werken waarbij alles en iedereen in de onderneming zich richt op het creëren van waarde in alle processen en het elimineren van...
door Edwin Best | 25 augustus 2013 | Customer Relations Management (CRM), Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners, Trainingsbureau CRM
Als CRM professional kijk ik kritisch naar alles wat CRM gerelateerd is. Mijn persoonlijke Customer experience – de belevenis, het gedrag van personeel in een winkel, ervaring met een call center – en zo ook CRM systemen. Als leidend voorwerp voor deze blogpost,...
door Edwin Best | 25 augustus 2013 | Nieuwsbrieven
The Best CRM Update augustus 2013 Geachte lezer, De zomervakantie zit er (bijna) weer op. Nog 4 maanden te gaan in 2013, tijd voor de eindsprint! Ter inspiratie voor de eindsprint in deze update: CRM in one day 2013, alles op een rijtje met SugarCRM versie 7 en CRM...
door Edwin Best | 22 augustus 2013 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM
In één studiedag helemaal bijgepraat worden over de laatste strategieën, praktijkervaringen en trends op het gebied van klantstrategie, klantrelaties en klantcontact? Kom 12 september 2013 naar de studiedag CRM & Customer Experience in 1 Day. CRM in One Day? Dé...
door Edwin Best | 12 juni 2013 | Customer Relations Management (CRM), Nieuwsbrieven
The Best CRM Update juni 2013 Beste lezer, De hoogste tijd voor een nieuwe CRM Update! In de afgelopen periode heb ik ondermeer een mooi project>> verzorgd voor een grote overheidsinstelling en een project voor een zakelijke dienstverlener: onderscheidend klant...
door Edwin Best | 5 juni 2013 | Customer Relations Management (CRM)
Ondernemen in 2013 deel 2. Deel 2 van ondernemen in 2013 gaat in op Waarde creatie en Radicaal management anno 2013. Deel 1 gaat in op ontwikkelingen op het vlak van dienst / product markt combinaties, sociale innovatie en de context met klantgericht ondernemen....
door Edwin Best | 5 juni 2013 | Customer Relations Management (CRM)
Is jouw procesvoering onbeheersbaar (deel 1)? Gepost door Bianca Steentjes, associate bij The Best CRM Cultuur als excuus In de jaren tachtig van de vorige eeuw kreeg het begrip cultuur steeds meer betekenis. Leidinggevende zagen cultuur vaker als een oorzaak van hun...
door Edwin Best | 5 juni 2013 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Is jouw procesvoering onbeheersbaar (deel 2) Gepost door Bianca Steentjes, associate bij The Best CRM In Deel 1 deel heb ik aangegeven dat cultuur pas door jou als oorzaak benoemd kan worden als; – instrumenten ter uitvoering of sturing in het proces aanwezig...
door Edwin Best | 17 december 2012 | Nieuwsbrieven
The Best CRM Laatste Update 2012 Beste bezoeker,2012 is alweer bijna ten einde. Tijd om terug te blikken. Mijn dank gaat uit naar de samenwerking met klanten, samenwerkingspartners en andere betrokkenen. En tijd om vooruit te blikken. In deze nieuwsbrief diverse...
door Edwin Best | 16 december 2012 | Bachelor CRM Leergang, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Ondernemen in 2013 deel 1. Crisis dwingt tot investeren in nieuwe klanten & markten, nieuwe diensten en sociale innovatie. Wat is de context met klantgericht ondernemen? Deel 1 gaat over ontwikkelingen op het vlak van dienst / product markt combinaties, sociale...
door Edwin Best | 15 november 2012 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen
Vandaag de dag ben ik zo’n 25 jaar actief in het Customer Relationship Management (CRM) vakgebied. Wat was CRM 25 jaar geleden, wat is het nu en wat zijn de trends & ontwikkelingen voor “morgen”. In deze post een korte CRM reis verleden heden toekomst. 1)...
door Edwin Best | 4 november 2012 | Customer Relations Management (CRM), Trainingsbureau CRM
In 2012 heeft The Best CRM “Trainingsbureau CRM” gelanceerd. Een gerichte CRM oplossing op basis van SugarCRM voor trainingsbureaus & aanbieders van beroepsopleidingen. Deze post gaat in op de Stuurinformatie & Managementinformatie voor Trainingsbureaus. De...
door Edwin Best | 13 oktober 2012 | Nieuwsbrieven
The Best CRM Extra Update Geachte lezer,We hebben zoveel nieuws te melden dat er een extra Update is uitgekomen! In deze extra editie: gratis “Tom Tom voor sales”, App om slimmer te verkopen. Gratis CRM Quick Scan. CRM Workshops & interessante...
door Edwin Best | 7 oktober 2012 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
Hoewel het economisch beeld van 2013 nog “koffiedik” kijken is zal ook in 2013 de markt nog taai zijn. Investeer nu in een heldere CRM strategie & CRM systeem om in 2013 met succes invulling te geven aan klantbehoud en efficiëntie. CRM 2013,...
door Edwin Best | 29 september 2012 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht gedrag, Klantgericht Ondernemen, SugarCRM Excellent
Deze post is geschreven door Joost Kerkhofs. Joost is associate & gastblogger bij The Best CRM en eigenaar van Neotopia en tevens medeoprichter & zakelijk directeur van ADRIBA, een expertisecentrum aan de Vrije Universiteit op het gebied van...
door Edwin Best | 29 september 2012 | Customer Relations Management (CRM), Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
Van middel via doel tot het de gehele dag checken op nieuwe e-mailtjes. We zijn de hele dag – dezelfde – informatie tig keer aan het rondpompen. Hetzelfde document gaat met de nodige CC en BCC zomaar 10 keer of meer rond en iedereen slaat deze email weer op in zijn of...
door Edwin Best | 25 september 2012 | Nieuwsbrieven
The Best CRM Update. Thema I am in Love with my Customers. Geachte lezer,De zomermaanden zijn (bijna) voorbij, de periode om afstand te nemen ligt achter ons. Met nog een kleine vier maanden te gaan tijd voor de “eindejaarssprint”. Ik heb de...
door Edwin Best | 13 september 2012 | Bachelor CRM Leergang, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
Vrij vertaald om je klanten geven en met toewijding voor je klanten werken. Oftewel Klantgericht Ondernemen! Are we still in Love with our customers in deze – turbulente – tijden? KlantGericht Ondernemen In deze tijden geniet KlantGericht Ondernemen een...
door Edwin Best | 4 september 2012 | Bachelor CRM Leergang, Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
De essentie van Customer Relations Management is klantgericht ondernemen. Er is geen eenduidige definitie te bedenken voor klantgericht ondernemen of CRM. Ieder bedrijf heeft haar eigen kernwaarden & activiteiten. In basis is CRM, vanuit de gehele onderneming als...
door Edwin Best | 2 september 2012 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
Deze post gaat in op de bijdrage van Workflows aan klantgericht ondernemen en op welke wijze workflows het mogelijk maakt om te ondernemen vanuit Rust & overzicht . Voor MKB als klein zakelijke dienstverleners en de vertaling met SugarCRM. “Workflows”,...
door Edwin Best | 25 augustus 2012 | Customer Relations Management (CRM), Klantgericht Ondernemen, Reclamebureau CRM, SugarCRM diensten en informatie, SugarCRM Excellent, SugarCRM voor klein zakelijke dienstverleners
“Mobile CRM” is volgens analisten een van belangrijkste CRM trends. Als je googled op “mobile CRM” dan zie je bij de eerste zoekresultaten alle mogelijke berichten van CRM Vendors. Oftewel, Mobile CRM bekeken vanuit het perspectief van de “techniek”....
door Edwin Best | 19 augustus 2012 | Bachelor CRM Leergang, Customer Relations Management (CRM), Interim CRM, Klantgericht Ondernemen
Klantwaarde is sturen op zowel een maximale medewerker- als klant- betrokkenheid. De grondleggers van dit denken zijn onderzoekers van de Harvard universiteit met de “service profit chain”. Met onderaan de streep, een significante verbetering van het...