Edwin Best CRM & Cx
Management boek Succesvol klantgericht ondernemen
Je CRM in lijn met Customer experience (Cx) voor betrokken medewerkers en klanten.
Sinds 1 oktober 2009 realiseer ik samen met klanten & business partners projecten en adviestrajecten op het vlak van CRM, customer experience en klantgericht ondernemen. De opgedane ervaringen aangevuld met de meest recente trends & ontwikkelingen heb ik vertaald in mijn in 2019 uitgebrachte management boek.
Succesvol klantgericht ondernemen?
Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen.
- Je moet de techniek op orde hebben (CRM, digitalisering).
- Je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen (mens en leiderschap).
In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem – vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.
In Succesvol klantgericht ondernemen schets ik de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbeleving. Ik help je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker.
Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken. Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen.
Opzet
Vanuit de theorie én praktijk zie ik dat CRM en customer experience strikt gescheiden werelden zijn, er is geen integrale aanpak. Terwijl je juist een ijzersterke basis creëert voor onderscheidend en succesvol klantgericht ondernemen door delen van CRM en customer experience te verenigen.
Het boek geeft antwoorden op vragen als:
- Wat moet ik doen om klantgericht ondernemen met succes in te voeren?
- Wat is CRM?
- Wat is Customer experience?
- Hoe verhouden CRM en Customer experience zich tot elkaar?
- De invoering van klantgericht ondernemen is mislukt, wat kan ik doen om het weer vlot te trekken?
- Op welke manier kan ik technologie (CRM en digitalisering) inzetten om klantgericht te ondernemen?
De opzet is praktisch en gelardeerd met cases, checklist en do’s en don’ts.
Inhoud
Onderwerpen op hoofdlijnen
Inkijkexemplaar
Doelgroep
Eigenaar, ondernemer, manager, customer experience / CRM professional en student. Voor de eigenaar, ondernemer, manager een leidraad om klantgericht ondernemen succesvol in te voeren. Voor de CRM / customer experience professional een integraal handboek. Voor de student een naslagwerk in het vakgebied.
Meer weten?
Masterclass
Met dit boek als leidraad heb ik een masterclass succesvol klantgericht ondernemen ontwikkeld. De masterclass is op basis van open inschrijving.
Bestellen?
Informatie:
Over EdwinBest.nl
Ik begeleid ondernemers met de transformatie naar succesvol klantgericht ondernemen. Dit doe ik door CRM in lijn met Customer experience (Cx) te brengen voor betrokken medewerkers en klanten. Het effect? Een flexibele organisatie waar de klant en medewerker centraal staan in alle facetten van de bedrijfsvoering. Afhankelijk van de context en vraagstelling variëren de trajecten van totaalprojecten (van strategie tot en met de implementatie) tot deelprojecten (een groeisessie, selectie van een CRM-oplossing).
Vertrouwd door
Edwin Best CRM & CX Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte.