Gratis interactief webinar “Succesvol huwelijk tussen CRM & CX. 8 mei 14:00 CET. Dit webinar behandelt de volgende twee onderwerpen. Onderwerp 1, het strategie- en cultuur onderdeel; Elke succesvolle klantgerichte onderneming is georganiseerd in 1) EX en 2) CX Onderwerp 2, het tech onderdeel; Elke customer centric business uitdaging wordt gefaciliteerd door de juiste IT-tools.
Onderwerp 1. Het strategie en cultuur onderdeel
Elk succesvol bedrijf – ongeacht B2B, B2C, NGO, B2G – begint met betrokken medewerkers van een bedrijf (merk) die op onderscheidende wijze hun zaken-/service-/advieswerk doen met mensen van de klant (merk). De service-profit chain; de relatie tussen winstgevendheid, klantloyaliteit en betrokken medewerkers, loyaliteit en productiviteit.
Dus. Elk succesvol klantgericht bedrijf is georganiseerd in 1) EX en 2) CX.
Realiteit. Door de industrialisatie, het organiseren van de bedrijfsonderdelen/ silo’s – is dit in veel gevallen niet het geval. Het gevolg is ontevreden medewerkers, ontevreden klanten en een slecht bedrijfsresultaat.
Onderwerp 2. Het tech onderdeel
Elk klantgericht bedrijf heeft technologie nodig – naast CRM, bijvoorbeeld VoC en e-commerce tools – als middel om het doel te bereiken: de business chalange.
Met CRM te faciliteren;
- een betrokken ondernemen waar het zonder gedoe zaken mee te doen is
- geautomatiseerde en gepersonaliseerde berichten naar klanten in de verschillende fasen van hun reis
- datagedreven besluitvorming
- het oplossen van pijnpunten bij klanten.
Dus. Elke klantgerichte zakelijke uitdaging wordt gefaciliteerd door de juiste IT-tooling.
Realiteit. Laten we CRM eens nader bekijken. CRM-tools zijn slechts operationele (IT)-systemen zonder de strategie te ondersteunen. Er is geen onderlinge verbinding tussen het CX-ontwerp en CRM. Als gevolg hiervan; datasilo’s, gefrustreerde medewerkers en ontevreden klanten vanwege silos ystemen, het is moeilijk om continu te verbeteren.
Gratis interactief webinar “Succesvol huwelijk tussen CRM & CX. 8 mei 2024 14:00 CET
Onderwerpen:
- Customer centric business, EX & CX strategie
- CRM als middel voor het doel, de Customer centric business uitdaging
- Ontwerp CRM gebaseerd op de EX & CX Journey blueprint. Voor global businesses, think global act local gebaseerd op regionale Journey blueprints
- Drive IT-change en Customer centric business-change met change leadership
- CRM landschap: doel architectuur B2B & B2C, vendors en een succesvolle selectie en implementatie
Link om deel te nemen
Meer informatie, contact?
Bel +31308771370 or WA / text +3163989242 of e-mail edwin@edwinbest.nl