Edwin Best CRM & Cx
Masterclasses en Groeisessies

Je CRM in lijn met Customer experience (Cx) voor betrokken medewerkers en klanten.

Home » Masterclasses & Groeisessies

Klantgericht ondernemen is altijd maatwerk met een eigen mix aan maatregelen. Maatwerk wat gerelateerd is aan de bedrijfsspecifieke context. Maatregelen met een mix aan CRM en Customer experience elementen. Hoe ontwikkel je een strategie voor klantgericht ondernemen die gedragen wordt door het personeel? Hiertoe zet EdwinBest.nl masterclasses in. Hiernaast zijn er Groeisessies, deze worden ingezet voor korte gerichte thema sessies.

 

De Masterclasses en Groeisessies zijn gebaseerd op action learning. Het geleerde kan direct in de eigen praktijk worden toegepast. Er wordt afwisselend gewerkt met theorie en praktijk, op interactieve wijze worden praktijk cases uitgewerkt.

Masterclasses succesvol klantgericht ondernemen

Masterclass klantgericht ondernemen

Masterclass op basis van open inschrijving

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem – vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.

In de masterclass succesvol klantgericht ondernemen worden de stappen uiteengezet die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbeleving. De vorm is action learning, leren door te doen en ervaren. De masterclass sluit je af met een persoonlijk actieplan.

Masterclass klantgericht ondernemen open inschrijving

 

Masterclass op basis van in company

Masterclass klantgericht ondernemen op basis van incompany is altijd maatwerk. Deze masterclass is gericht op organisatieontwikkeling van binnenuit; De eerste stappen zetten met een duurzame organisatieontwikkeling door beweging te creëren, en obstakels uit de weg ruimen. Parallel gezamenlijk met alle afdelingen met klantcontacten in huis de CRM en Cx strategie ontwikkelen.

Contact formulier voor de Masterclass klantgericht ondernemen open inschrijving

 

Groeisessies

Fasterclass klantgericht ondernemen

Benieuwd wat er komt kijken bij klantgericht ondernemen? In deze fasterclass leer je:

  • wat de laatste Cx en CRM-ontwikkelingen zijn
  • wat komt er kijken bij een CRM selectieproces
  • alles over klantervaring en Customer experience
  • hoe CRM en CX zich tot elkaar verhouden
  • factoren voor succes en mislukking
  • agile werken
Faster class klantgericht ondernemen open inschrijving

 

Real life klantgericht ondernemen. Een tastbare ontwikkeling in klantgerichtheid!

Zijn we klantgericht? Een vraag die menig ondernemer of instelling zich afvraagt. Zeker, het is prima te meten in welke mate een onderneming of instelling klantgericht is. Maar. Dit soort onderzoeken zijn veelal redelijk abstracte en eenzijdige exercities.

De oplossing. In samenwerking tussen Ver-Leiders (Post Verrassende verbindingen>>) en EdwinBest.nl is er een unieke werkvorm ontwikkeld om de mate van klantgerichtheid treffend te ervaren en de gewenste verandering op gang te brengen.

Meer informatie real life klantgericht ondernemen

 

Klantgericht ondernemen met Microsoft Dynamics CRM CE, Salesforce en SugarCRM

Veel trainingen voor CRM systemen gaan (alleen) in op de functionele kant van een CRM oplossing, een trainen in het werken met een CRM oplossing. Er wordt niet ingegaan op wat de bijdrage van CRM aan de business moet zijn. EdwinBest.nl biedt een integrale benadering met Why (waarom CRM, purpose), How (welke acties zijn er benodigd om de Why te realiseren) en What (de praktische vertaling met een van de volgende CRM systemen:

  • Microsoft Dynamics CRM CE
  • Salesforce
  • SugarCRM

Meer weten?

Contact formulier

 

Meer informatie?

Contact

Over EdwinBest.nl

Ik begeleid ondernemers met de transformatie naar succesvol klantgericht ondernemen. Dit doe ik door CRM in lijn met Customer experience (Cx) te brengen voor betrokken medewerkers en klanten. Het effect? Een flexibele organisatie waar de klant en medewerker centraal staan in alle facetten van de bedrijfsvoering. Afhankelijk van de context en vraagstelling variëren de trajecten van totaalprojecten (van strategie tot en met de implementatie) tot deelprojecten (een groeisessie, selectie van een CRM-oplossing).

Vertrouwd door

Edwin Best CRM & CX Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte.


    The Best CRM management boek

    Succesvol klantgericht ondernemen.

    Sinds 1 oktober 2009 realiseer ik samen met klanten & business partners projecten en adviestrajecten op het vlak van CRM, customer experience en klantgericht ondernemen.

    De opgedane ervaringen aangevuld met de meest recente trends & ontwikkelingen heb ik vertaald in mijn in 2019 uitgebrachte management boek.