CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en sociale media. Deze ontwikkelingen lopen parallel met de opmars van respectievelijk het gebruik van smartphones, tablets en social media. De ontwikkelingen op het vlak van de User Interface is onbetwist het belangrijkste deel van de software vanuit eindgebruikers perspectief. Immers, hoe gebruiksvriendelijker de user interface des te krachtiger de software.
Ontwikkelingen die niet meer weg te denken zijn in de huidige wereld waarin centraal staan:
* de online en offline klantbeleving. Post klantverwachting >>
* de klantreis. Post customer journey>>
CRM systemen in het huidige tijdperk.
De vereisten aan een CRM oplossing voor de invulling van een CRM strategie zijn vandaag de dag significant anders dan een aantal jaren geleden. De inzet van CRM op tablets & smart phones, van “Sales Administratie” naar “Sales Performance”. SugarCRM versie 7 is, als opvolger van de 6 editie, het nieuwe vlagschip van SugarCRM Post SugarCRM versie 7>> De functionele verbeteringen zijn beperkt. Voorbeeld, het ontwerpen en realiseren van workflows op basis van Business Process Management (BPM) met de Enterprise editie. Geheel nieuw is echter de user interface.
User interface SugarCRM versie 7
- Ontwikkeld voor het individu met klantcontacten. De klant staat centraal!
- Device onafhankelijke ervaring. Ongeacht of we nu met een laptop, mobiel of tablet werken, Sugar biedt op alle apparaten dezelfde ervaring.
- Relevante inzichten op ieder scherm. Zonder te hoeven scrollen of klikken, relevante informatie als: welke cases staan er open, wat is de stand van zaken met opportunity’s, wie heeft er wanneer & waarover contact gehad?
- Performance, SugarCRM V7 is geheel opgebouwd met HTML 5 en Java met een open & schaalbare architectuur.
Verbetering in de gebruikerservaring
Schermopbouw

1) Een business card met de belangrijkste informatie van een record.

2) Gedeelte met samenwerking / intern social CRM plus de subpanels.

3) Een intelligence panel met dashboards gevoed uit interne of externe data behorende bij het record.
Andere onderdelen en kenmerken van de nieuwe user interface:
- Inline editing: individuele velden kunnen met versie 7 worden aangepast voor respectievelijk record views, list views als panels. Dit met één enkele klik.
- Activity streams: activity streams zijn nu opgenomen bij elke lijstweergave en bij elk record.
- Previews: previews zijn beschikbaar voor de lijst weergave / list views per menukeuze als accounts. In plaats van een record te moeten openen, kan met het oogje snel een record worden bekeken. Dit komt de snelheid zeer ten goede!
- Module zoeken: Zoeken binnen een module is vanaf versie 7 middels zogenaamde filters. Deze kunnen worden bewaard voor een later gebruik.
- Subpanelen: subpanelen kunnen nu worden doorzocht vanuit een één centrale plek.
Dashboards.
- de home pagina, het centrale dashboard.
- lijstweergave voor de verschillende menu’s.
- individuele records.
Deze zijn geheel naar eigen wensen en inzichten te configureren middels zogenaamde “Dashlets”. Dashlets zijn context gericht, gekoppeld aan het actuele record. Verder zijn met versie 7 Dashlets uitgerust met een diagram functionaliteit. Dashlets maken hiertoe gebruik van een nieuwe open-source grafiek technologie die zorgt voor staafdiagrammen, lijn grafieken en cirkelvormige grafieken zoals taart en ringdiagram. Daarnaast zijn er, afhankelijk van de toepassing, een trechter grafiek, bubble charts, top 10 kansen en een hiërarchische organisatie boom.
Specifiek voor Accounts is er nog het Dashlet “Google Newsfeed”. Deze geeft actuele informatie over dit Account. Tenslotte is er een Twitter Dashlet, dit stelt gebruikers in staat om snel acties op inline (rechtstreeks vanuit CRM) tweets te nemen. Ook is het mogelijk om vanuit een Tweet een case aan te maken.
Meer weten?
- Meer weten over de nieuwe user interface? Ik hoor het graag! Neem met mij contact op>>
- CRM pakketselectie? The Best CRM pakketselectie>>
- Delen van de informatie: