Geachte lezer,
Het (schrikkel)jaar 2016 loopt alweer bijna ten einde. Een jaar waarin er weer veel gebeurd is. Ook op het vlak van CRM & klantgericht ondernemen. CRM is en blijft actueel. Aan de ene kant zien we groeiende eisen van klanten en veranderingen in de markt en in ketens. Aan de andere kant zien we technologische ontwikkelingen – digitalisering, Internet of Things – om hier op in te spelen en de klantervaring naar een hoger plan te trekken.
Ter inspiratie, de laatste CRM update van 2016. Onderwerpen:
- Themabijlage Management Team van 18 november, “Financieel Gezond”.
- In de rubriek uitgelicht, Archie CRM.
- CRM voor uw sector. De toepassing van CRM is verschillend per sector. Toepassing voor de autobranche, foodindustrie en maakindustrie.
- Sneak preview, in 2017 breng ik mijn CRM management boek uit!
Lees snel verder!
Met enthousiaste groet,
Edwin J. Best RB
The Best CRM
Thema bijlage MT van 18 november, “financieel gezond”.
Op de mat bij 80.000 managers de special ‘Financieel Gezond’. Dit als bijlage bij het Management Team van 18 november 2016. Link naar deze bijlage (kennisplatform Mijn Zakengids) met mijn artikel – CRM en financieel gezond – op bladzijde 8:
Thema bijlage MT: CRM en Financieel gezond>>
Ontwikkelingen CRM systemen, uitgelicht Archie CRM.
Middel en doel, het CRM systeem als onlosmakelijk “middel” voor het “doel”, de CRM strategie. Er zijn veel ontwikkelingen op het vlak van klantgericht ondernemen. Ook CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en social media. Wat zijn de ontwikkelingen van Archie CRM?
In deze CRM uitgelicht: Post Archie CRM>>
Eerdere CRM updates: SuperOffice CRM>>, Oracle CRM>>, Microsoft Dynamics CRM>> en SugarCRM versie 7>>.
SalesForce en BPM Online volgen in een volgende update.
CRM voor uw sector.
Trends en ontwikkelingen verschillen van branche tot branche. Ook de toepassing van CRM is verschillend per branche. Toepassing van CRM voor de:
- Autobranche, de crux een optimale customer journey. CRM voor de autobranche>>
- Foodindustrie, de crux organisatiebreed samenwerken met de klant als verbindend perspectief. CRM voor de Food industrie>>.
- Maakindustrie, de crux van product naar klant / markt gericht. CRM voor de Maak industrie>>
Eerder verschenen: CRM voor onderwijsinstellingen>>, CRM voor trainingsburos>>, CRM voor non profit>>
Sneak preview CRM management boek
Aan het einde van 2017 breng ik mijn CRM management boek uit! Deze gaat in op klantgericht ondernemen in de nieuwe economie. Het geeft mijn visie op de toekomst weer en zal gelardeerd worden met praktijkervaringen afgewisseld met bedrijfskundige modellen.
Welke onderwerpen mogen niet ontbreken, zelf een bijdrage leveren? Laat het mij weten! Via WA, email, chat of een belletje. Ik kijk uit naar je reactie!
*** Meer weten over CRM en klantgericht ondernemen? ***