Geachte lezer,
De 1e update van 2021 met de volgende onderwerpen:
- CRM, CX & klantgericht ondernemen trends en ontwikkelingen 2021
- Succesvol klantgericht ondernemen. Waar CRM stopt en Customer experience verder gaat
- De 6 pijlers van Customer experience
Veel inspiratie!
Met enthousiaste groet,
Edwin J. Best RB
CRM, CX & klantgericht ondernemen trends en ontwikkelingen 2021
Gedreven door Covid zullen Agility, AI, Digitalisering, Empowerment van medewerkers en Data driven werken verder de norm worden in 2021. Hiermee zullen de ontwikkelingen met klantgericht ondernemen nog sneller gaan! Dit vraagt om het vermogen om aan te passen aan de snel veranderende (digitale) klankreizen. Gelijkertijd is het shareholder model – en hiermee het korte termijn financieel denken – nog altijd dominant in Nederland. Hoe gaan deze krachten zich tot elkaar verhouden? Wat zijn de CRM & Cx trends en ontwikkelingen voor 2021?
Lees snel verder!
Succesvol klantgericht ondernemen. Waar CRM stopt en Customer experience verder gaat
Met succes je business doelstellingen behalen – omzet, retentie, efficiency – door onderscheidend klantgericht te ondernemen. Onderscheidend klantgericht ondernemen start met een klant strategie. Actuele klant strategieën zijn CRM en Customer experience. Deze worden vaak in samenhang ingezet met andere waardestrategieën als Lean en Agile. Waar stopt CRM en gaat Cx verder? Wat is de samenhang tussen de diverse strategieën? Hoe realiseer je een succesvolle CRM en Cx strategie? Wat is de relatie tussen Purpose / Why en een klant strategie?
Lees snel verder!
De 6 pijlers van Customer experience
Met Customer experience (Cx) succesvol onderscheidend klantgericht ondernemen. De invoering en doorvoering van Cx is complex. Wat zijn nu de pijlers van een succesvolle Cx aanpak? En wat zijn per pijler de belangrijkste aandachtsgebieden? Wat zijn de do’s en don’ts?
Lees snel verder!